Veelgestelde vragen

  • Wat is het vaccinatiebeleid van 2Samen?

    Om groepsimmuniteit zoveel mogelijk te waarborgen, plaatsen wij maximaal 1 ongevaccineerde baby en nooit meer dan 5% ongevaccineerde kinderen per kindercentrum. Hierbij hebben wij ons gebaseerd op de richtlijnen van het RIVM.

  • Mag 2Samen mijn BSN-nummer opvragen?

    Ja, dat mag. Kinderopvangorganisaties zijn wettelijk bevoegd – en zelfs verplicht – om ouders te vragen naar hun burgerservicenummer en dat van hun kinderen, vanwege de kinderopvangtoeslag. Dit geldt voor alle bedrijven en organisaties die iets te maken hebben met toeslagen.

  • Kan ik de voorkeur voor een groep aangeven?

    Jazeker, dit is mogelijk. We houden zoveel mogelijk rekening met je voorkeur, maar dat lukt helaas niet altijd.

  • Is mijn kind automatisch ingeschreven voor BSO wanneer hij/zij al naar het kinderdagverblijf gaat?

    Nee. Voor buitenschoolse opvang is een aparte inschrijving nodig.

  • Bieden jullie flexibele contracten aan?

    Nee, wij bieden geen flexibele contracten. Met flexibel bedoelen we vrij te kiezen dagen en/of avonden. Ook bieden we geen opvang in de avond/nacht en het weekend.

  • Bieden jullie ook tweetalige opvang aan?

    Wij bieden tweetalige opvang bij BSO 2Wombats in Scheveningen. Dit betreft naschoolse opvang voor kinderen van Lycée Français Vincent van Gogh. We spreken er dan ook Nederlands en Frans met de kinderen (de voertaal met ouders is Engels). Op andere locaties bieden we geen tweetalige opvang.

  • Hebben jullie wachtlijsten?

    Dat hangt van de locatie af. Op de ene locatie is direct plek en is er geen sprake van een wachtlijst, op de andere niet. Wil je weten hoe dit zit op de locatie(s) van jouw voorkeur, bel ons dan gerust!

    Op locaties met een wachtlijst, zijn wij afhankelijk van opzeggingen of wijzigingen in de planning. Daarnaast spelen je gewenste startdatum, het aantal dagen dat je wilt afnemen, je voorkeursdagen en je eventuele voorrangscriterium een rol; zo hebben broers en zussen bijvoorbeeld voorrang bij 2Samen.

  • Hoeveel wachtenden zijn er voor me?

    Dit is een lastige vraag om te beantwoorden. Op de wachtlijst staan namelijk kinderen van alle leeftijden en verschillende aanvraagdagen. Bovendien speelt de groepssamenstelling een rol bij welke kinderen kunnen worden geplaatst. Een hele puzzel.

  • Wanneer hoor ik of er een plek is?

    Dat hangt van de locatie af, maar doorgaans drie tot zes maanden voor de gewenste ingangsdatum. Vanaf dat moment kijken we elke twee tot drie weken wat de beschikbaarheid is als we een nieuwe planning maken.

    Indien je niets hoort, is er nog geen plek vrij voor jouw kind. Het is voor ons helaas niet haalbaar om alle ouders doorlopend persoonlijk op de hoogte te houden.

  • Kan ik mijn inschrijving/wachtlijst wijzigen?

    Ja dat kan, hiervoor kun je een email sturen naar planning@2samen.nl of dit kan via ons ouderportaal (Jaamo).

  • Kan ik mijn plek gebruiken voor een ander kind uit het gezin?

    Nee, dit is niet mogelijk. Elke aanvraag is kind gebonden.

  • Waarom hoor ik op de locatie dat er wel plek is maar is het anders als ik het hoofdkantoor bel.

    Het kan zijn dat er op locatie op dat moment plek is, maar dat deze niet beschikbaar is voor jouw kind, omdat er bijvoorbeeld een wachtlijst is of er voorrangsplaatsingen zijn.

  • Kan ik een extra dag afnemen?

    Wanneer je een incidentele extra dag wil afnemen, kun je dit aanvragen via de Jaamo ouderapp. Wil je structureel een extra dag aanvragen, dan kan je contact opnemen met de afdeling Planning & Advies. Je kan je aanvraag mailen naar planning@2samen.nl.

  • Hoe kan ik mijn contract wijzigen?

    Wil je bijvoorbeeld je pakket wijzigen, structureel een dag eraf of erbij, dan kan je hiervoor een mail sturen naar planning@2samen.nl.

  • Zijn BSO-contracten inclusief studiedagen en/of vakanties van school?

    Dit hangt af van het pakket dat je gekozen hebt.

  • Mijn kind wordt binnenkort 4 jaar. Stopt het contract dan automatisch?

    Wanneer een contract loopt tot en met de vierde verjaardag van een kind, stopt het daarna inderdaad automatisch.

  • Kan ik het contract voor mijn 4-jarige kind eventueel verlengen?

    Gaat je kind niet meteen naar de basisschool zodra hij/zij vier jaar is geworden, bijvoorbeeld omdat er vakantie is en hij/zij erna pas kan starten, dan kan je een verzoek indienen voor verlenging van de kinderdagopvang.

    Zodra je weet dat er verlenging nodig is, kan je dit aanvragen bij de afdeling Planning & Advies, via planning@2samen.nl of 070-3385500.

  • Kan ik mijn ingangsdatum (kosteloos) opschuiven?

    Nee, in principe niet. Het maken van een evenwichtige planning is een bewerkelijk proces waarin we met veel aspecten rekening moeten houden. Wel denken we graag zo veel mogelijk met je mee. Dus mocht je de ingangsdatum van de plaatsing van je kind willen verschuiven, neem gerust contact met ons op. Dan bekijken we samen met jou de mogelijkheden.

  • Wat is het plaatsingsbeleid van 2Samen?

    Alle informatie over het plaatsingsbeleid vind je hier. Of open hieronder direct het document.

  • Kan ik mijn contract tijdelijk pauzeren /on hold zetten?

    Nee, een contract tijdelijk pauzeren (plek vasthouden zonder betalen) is niet mogelijk. Wij hebben veel aanvragen voor kinderopvang en op veel locaties ook een wachtlijst. Als wij een plekje gereserveerd houden voor een kind dat tijdelijk niet komt (bijvoorbeeld bij een reis) kunnen wij hierdoor een ander kind geen opvang bieden.

     

  • Waarom heeft 2Samen mijn BSN nodig?

    Wij moeten je van de Belastingdienst vragen naar je Burgerservicenummer (BSN) en dat van je kind. De Belastingdienst Toeslagen koppelt de administratie van het aantal gebruikte opvanguren aan onze gegevens. Het niet verstrekken van geboortedata en BSN kan gevolgen hebben voor uw kinderopvangtoeslag.

  • Ik kan mijn BSN of IBAN niet invullen, wat nu?

    Belangrijk is dat je je BSN of IBAN niet kopieert van een andere pagina maar echt nieuw invult, zonder spaties. Lukt het alsnog niet om een contract te tekenen, neem dan contact op onze afdeling Planning & Advies.

  • Hoe is het maandtarief opgebouwd?

    Bij 2Samen krijg je elke maand hetzelfde bedrag gefactureerd, zo weet je precies waar je aan toe bent.

    Het gemiddelde aantal opvanguren berekenen we door alle opvanguren in het kalenderjaar bij elkaar op te tellen en te delen door 12 maanden. Voor meer details kun je navraag doen bij de afdeling Planning & Advies.

  • Krijg ik bij een tweede of volgend kind korting?

    Nee, voor een tweede of volgend kind krijg je geen korting. Bij een tweede kind krijg je in verhouding wel meer kinderopvangtoeslag via de belastingdienst.

  • Wanneer moet ik mijn kind inschrijven voor kinderopvang bij 2Samen?

    Om de kans op een plek te vergroten, raden we je aan om je kind zo snel mogelijk in te schrijven bij onze kinderopvang. We houden rekening met je voorkeuren tijdens onze planning en doen ons uiterste best om aan je wensen te voldoen.

    • Inschrijven voor de dag- en peuteropvang kan zodra er een verwachte geboortedatum is.
    • Voor de buitenschoolse opvang kun je inschrijven vanaf het moment dat je kind geboren is.
    • Let op! Ook als je kind al gebruikmaakt van onze dagopvang of peuterspeelzaal is een aparte inschrijving voor buitenschoolse opvang nodig.
  • Wat kost kinderopvang?

    Meer informatie over de kosten voor kinderopvang vind je hier.

  • Als ik mijn kind eerder ophaal of later breng, hoef ik dan minder opvanguren te betalen?

    Nee, in het contract gaan wij uit vaste afspraken voor de opvangdagen en -uren. De locatie en onze collega’s zijn op die tijden beschikbaar voor jouw kind. Later brengen of eerder ophalen, heeft geen invloed de prijs die je betaalt.

  • Veranderen de tarieven elk jaar en wanneer hoor ik dit?

    Ja, elk jaar rond het einde van november ontvang je bericht over de jaarlijkse tariefsaanpassingen en opvanguren voor het volgende kalenderjaar.

  • Waar kan ik de huidige tarieven en mijn opvanguren vinden?

    De tarieven en uren zijn terug te vinden op je factuur.

  • Heb ik recht op kinderopvangtoeslag?

    Voor informatie over kinderopvangtoeslag, klik hier. We verwijzen je ook graag naar de website van de Belastingdienst. Hier vind je altijd de meest recente gegevens.

  • Hoeveel kinderopvangtoeslag krijg ik?

    De hoogte van de toeslag is inkomensafhankelijk. Via onze rekentool reken je dit gemakkelijk uit. Voor meer informatie kun je ook op de website van de belastingdienst terecht.

  • Ik ben mijn baan kwijt geraakt. Loopt de mijn kinderopvangtoeslag dan nog door?

    De eerste 3 maanden nadat je dienstverband is gestopt, behoud je recht op kinderopvangtoeslag. Hiermee heb je tijd om nieuw werk te vinden, zonder meteen de opvang op te hoeven zeggen. Alle informatie vind je op de website van de Belastingdienst.

     

  • Waar vind ik informatie over kinderopvangtoeslag?

    Alle informatie over het aanvragen of wijzigen van je kinderopvangtoeslag, veranderingen in je persoonlijke situatie en eventuele invloed op je toeslag vind je op de website van de belastingdienst. Op onze website vind je hier natuurlijk ook informatie over, klik hier.

  • Kan ik een betalingsregeling afspreken met 2Samen?

    Ja, in de meeste gevallen is dit mogelijk, neem hiervoor contact op met onze afdeling Debiteurenbeheer (via optie twee als je belt).

  • Wat is een LRK-nummer?

    In het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) vind je geregistreerde kinderopvangvoorzieningen. Geregistreerd betekent dat de kinderopvangvoorzieningen zijn goedgekeurd door de gemeente en GGD. Het LRK-nummer correspondeert met een opvangvorm per locatie. Dit nummer heb je nodig bij het aanvragen van Kinderopvangtoeslag.

  • Wat is de Tegemoetkoming kosten peuteropvang (TKP)?

    Dit is een gemeentelijke subsidie, deze is inkomensafhankelijk. Meer informatie vind je hier.

  • Hoe kan ik Gemeentelijke Peuter Toeslag (GPT) aanvragen?

    Je vraagt dit aan via 2Samen. Meer informatie vind je hier. 

  • Hoe verloopt de facturatie?

    Wij factureren rond de 21ste voor de aankomende maand. Je betaalt dus een maand vooruit. De factuur krijg je via het ouderportaal.

  • Wanneer wordt de betaling geïncasseerd?

    Bij automatische incasso, incasseren altijd de laatste werkdag van de maand. Mocht dit in het weekend vallen, dan is het altijd de vrijdag ervoor.

  • Ik wil geen automatische incasso, kan ik het bedrag ook zelf overmaken?

    De automatische incasso is verplicht. Bij hoge uitzondering kun je deze laten beëindigen en het bedrag voor de 1e van de nieuwe maand zelf overmaken. Informeer hiervoor bij de afdeling Planning & Advies.

  • Wanneer betaal ik voor extra afgenomen dagen?

    Extra dagen facturen wij in de eerste week van de nieuwe maand.

  • Ik ben halverwege de maand gestart, hoe verloopt de eerste facturatie dan?

    Je ontvangt dan een eerste factuur voor de halve maand.

  • Hoe kan ik mijn bankrekening/betaalrekening/rekeningnummer wijzigen?

    Dit kan door een e-mail te sturen naar debiteuren@2samen.nl

  • Wanneer ontvang ik mijn jaaropgaaf?

    De jaaropgave staat rond 1 februari klaar in het ouderportaal.

  • Hoe kan ik opzeggen?

    Opzeggen kan door te mailen naar planning@2samen.nl. Houd hierbij wel rekening met minimaal één maand opzegtermijn.

  • Moet ik het kinderdagverblijf opzeggen als mijn kind vier jaar wordt?

    Nee, het contract loopt automatisch tot en met de vierde verjaardag van je kind. Daarna stopt het automatisch.

  • Moet ik de BSO opzeggen als mijn kind naar het voortgezet onderwijs gaat?

    Het contract voor buitenschoolse opvang loopt automatisch tot 31 juli in het jaar dat je kind 13 wordt. Wil je de plaatsing eerder stopzetten dan kun je een email sturen naar planning@2samen.nl.

  • Ik heb het contract al ondertekend, kan ik nog (kosteloos) annuleren?

    Een al ondertekende overeenkomst kun je annuleren. Wel brengen wij  administratiekosten in rekening, deze bedragen:

    Meer dan één maand voor de ingangsdatum van de plaatsing: € 50,- (voor peuteropvang € 25,-).

    Minder dan één maand en meer dan twee weken voor de ingangsdatum: een halve maand opvang met een minimum van € 50,- (peuteropvang € 25,-).

    Binnen twee weken voor de ingangsdatum: een hele maand opvang met een minimum van € 50,- (peuteropvang € 25,-).

  • Wanneer heb ik recht om dagen te ruilen?

    Het ruilen van dagen is aan voorwaarden gebonden, zo moet de de bezetting (kind-medewerker-ratio) dit toelaten en is ruiltegoed beperkt geldig. Ruildagen zijn bij 2Samen een service en geen recht.

    Bekijk alle spelregels voor ruilen hier.

  • Hoe lang blijft mijn ruiltegoed geldig?

    Ruilen kan binnen een periode van 31 dagen.

    Bekijk alle spelregels voor ruilen hier.

  • Waar hangt het vanaf of mijn ruilaanvraag wordt goedgekeurd?

    De mogelijkheid tot het ruilen van dagen is geheel afhankelijk van de ruimte op de groep, groepssamenstelling en personeel.

    Bekijk alle spelregels voor ruilen hier.

  • Mijn kind zit in een volle groep. Hoe werkt het ruilen dan?

    Bij het ruilen van dagen, ben je altijd afhankelijk van de bezetting op een groep. Bij volle groepen moet er eerst een ander kind worden afgemeld. Ruilen is en blijft een service die we proberen te bieden, maar we kunnen helaas niets garanderen.

    Bekijk alle spelregels voor ruilen hier.

  • Hoe zie ik mijn ruiltegoed?

    In de ouderapp, bij 'tegoeden' zie je welke dagen je nog beschikbaar hebt om te ruilen.

  • Wat gebeurt er met de kosten als mijn kind afwezig is (bijv. ziek of vakantie)?

    De kosten veranderen daardoor niet, het maandtarief blijft hetzelfde, dat geldt ook voor de kinderopvangtoeslag.

  • Hoe en wanneer hoor ik of mijn ruilaanvraag is goedgekeurd?

    Op de locatie waar je kind is geplaatst, wordt het ruilverzoek beoordeeld. Zodra het verzoek goed-of afgekeurd is, zie je dit in de app.

  • Mijn ruilaanvraag is afgekeurd. Kan ik op een wachtlijst worden geplaatst?

    We werken niet met een wachtlijst voor ruilen. Eventueel kun je overleggen met een locatie of ze kunnen inschatten of er last minute nog plek is. Garantie valt helaas niet te geven.

  • Mijn extra dag / ruildag is goedgekeurd. Hoe gaat de betaling?

    Wanneer je een dag hebt kunnen ruilen, betaal je niets extra. Wanneer je een extra dag hebt aangevraagd en je hebt geen tegoed meer (afhankelijk van je opvangpakket), krijg je een extra factuur. Ook deze extra uren kun je jaarlijks doorgeven bij de Belastingdienst voor het ontvangen van kinderopvangtoeslag.

  • Kan ik één ruilaanvraag doen voor al mijn kinderen?

    Je kunt een aanvraag voor meerdere kinderen/dagen indienen, maar voor elk kind beoordelen wij de aanvraag apart. Je kunt een opmerking toevoegen als je extra dagen wilt afnemen wanneer je ruiltegoed op is.

  • Kan ik een extra dag annuleren?

    Als je een extra dag voor je kind aanvraagt kan dit 14 dagen vóór plaatsing nog worden geannuleerd (via de app met de knop annuleren). Deze wordt dan niet in rekening gebracht. Als je binnen 14 dagen de extra af te nemen dag wilt annuleren, kun je de betreffende plaatsing alleen nog op afwezig zetten. Deze extra dag wordt dan wel in rekening gebracht.

  • Wat kan ik verwachten als de opvang binnenkort start?

    Allereerst word je uitgenodigd voor een intakegesprek om over en weer kennis te maken. Je maakt wenafspraken voor je kind en je bespreekt een heel aantal praktische zaken.

  • Werken jullie met wendagen?

    Zeker, in overleg met de locatie plan je wenmomenten in.

  • Wanneer vindt er een kennismakingsgesprek plaats?

    Binnen een maand voor de startdatum van je kind wordt een intakegesprek ingepland op locatie.

  • Wat is het verschil tussen peuterspeelzaal en kinderdagverblijf?

    Peuterspeelzaal (PSZ)  is een ochtend of middagdeel samen leren en ontdekken voor kinderen vanaf 2/2,5 tot 4 jaar. Op het kinderdagverblijf (KDV) worden kinderen opgevangen vanaf 10 weken oud totdat ze 4 jaar worden. Hierbij komen kinderen in principe de hele dag. De daginvulling op de peutergroep in de PSZ en het KDV komt overeen. In zowel het KDV als PSZ stimuleren we de ontwikkeling en bieden een goede voorbereiding op de basisschool.

  • Waarom wordt er bij een aantal locaties gewerkt met koppeldagen?

    Door met koppeldagen te werken zorgen we voor stabiliteit in de groep. Juist omdat kinderen slechts ochtenden of middagen komen, vinden we het belangrijk om kinderen een vertrouwde plek te bieden met dezelfde gezichten in de groep.  Koppeldagen betekent dat het kind geplaatst wordt op vaste ‘aan elkaar gekoppelde' dagen. Zo zien kinderen vaak dezelfde vriendjes en medewerkers.

  • Waarom is de peuterspeelzaal / peuteropvang gesloten tijdens schoolvakanties?

    Dit heeft vooral een heel praktische reden. PSZ-groepen worden in veel gevallen opgevangen in BSO ruimtes. Deze ruimtes worden tijdens schoolvakanties bezet door schoolgaande kinderen die dan hele dagen naar de opvang komen in plaats alleen uit school.

  • Welke locaties bieden VE aan?

    In onze locatiezoeker kun je kiezen voor VE. Ook staan opvangvormen vermeld op de betreffende pagina's van de locatie.

  • Voor hoeveel 2Samen-locaties kan ik inschrijven?

    Je kunt je kind inschrijven voor maximaal drie 2Samen-locaties. Je geeft daarbij je 1e, 2e en 3e voorkeur door. Hiermee proberen we zoveel mogelijk rekening te houden.

  • Garanderen jullie een plek na mijn inschrijving?

    We doen ons uiterste best om een plek voor je te realiseren. Maar we kunnen helaas geen garantie geven dat we meteen vanaf de gewenste startdatum een plek beschikbaar hebben op jouw voorkeursdagen.

  • Zijn er kosten verbonden aan het op de wachtlijst plaatsen en/of inschrijven van mijn kind?

    Nee, het inschrijven voor de wachtlijst is kosteloos en vrijblijvend.

  • Zijn er annuleringskosten?

    Is de opvang nog niet van start gegaan en heb je van ons nog geen definitief plaatsingsaanbod en contract? Dan zijn er geen annuleringskosten. Heb je al wel een contract ondertekend dan gelden mogelijk wel annuleringskosten. Vindt de opvang eenmaal plaats dan is er sprake van ‘opzeggen' en gelden onze algemene voorwaarden voor bijvoorbeeld de opzegtermijn.

  • Met welke VE-programma’s werkt 2Samen?

    Als erkend voorschoolse educatieprogramma zetten wij Uk & Puk in.

  • Kan ik bij meerdere kinderopvangorganisaties inschrijven?

    Ja, je kunt en mag je bij meerdere kinderopvangorganisaties inschrijven. We hopen natuurlijk dat je keuze op 2Samen valt!

  • Met wie heb ik contact over mijn inschrijving?

    Heb je je kind ingeschreven via onze website dan ontvang je binnen 2 weken een schriftelijke inschrijfbevestiging vanuit onze afdeling Planning & Advies. Voor vragen of opmerkingen zijn onze collega's tijdens werkdagen bereikbaar via telefoon en e-mail.

  • Geeft 2Samen voorrang op de wachtlijst?

    Voor een evenwichtige leeftijdsverdeling wijken we soms af van de wachtlijst. Zo zorgen we ervoor dat kinderen altijd leeftijdsgenootjes hebben om mee te spelen. Ook geven we bijvoorbeeld voorrang aan broertjes/zusjes van al geplaatste kinderen, doelgroepkinderen in de Voorschoolse Educatie en aan kinderen van eigen personeel.

    Ons volledige voorrangsbeleid vind je in ons plaatsingsbeleid.

  • Hoe schrijf ik mijn tweede of volgende kind in?

    Ben je al klant en krijg je gezinsuitbreiding? Dan kun je de inschrijving per mail doen via planning@2samen.nl. Wij horen graag je uitgerekende datum, per wanneer je de opvang zou willen starten en de gewenste locatie. Inschrijven kan ook via het ouderportaal in Jaamo.

  • Kan ik een vergoeding krijgen van Gemeente Den Haag?

    Heb je een bijstandsuitkering en gaat je kind naar een kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang? En volg je een traject naar werk via de gemeente? Dan kun je voor de kosten van de kinderopvang een tegemoetkoming bij de gemeente aanvragen, naast de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst. Lees meer op de website van de gemeente.

    De gemeente betaalt ook mee via de Peutertoeslag wanneer ouders geen recht hebben op kinderopvangtoeslag. Meer informatie vind je hier.

  • Kan ik mijn kind inschrijven voor halve dagen of om de week opvang?

    Nee, het is niet mogelijk om in te schrijven voor halve dagen of om de week opvang.

  • Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor een VE-plaatsing?

    Je hoort van het consultatiebureau of je kind in aanmerking komt voor voorschoolse educatie (een ‘ve-indicatie’). Gemeenten bepalen welke kinderen een indicatie krijgen. Zij kijken bijvoorbeeld naar welke taal de ouders thuis spreken. Of naar hoe de taal bij een kind zich ontwikkelt. Kijk op de website van uw gemeente om te zien welke voorwaarden in jouw gemeente gelden.

     

  • Werken jullie met horizontale of verticale groepen?

    Wij werken in het kinderdagverblijf met zowel horizontale groepen (kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd) als verticale groepen (kinderen van 0 tot 4). Informeer hiervoor bij de 2Samen-locatie van jouw voorkeur.

  • Wat zijn de openingstijden van de locaties van 2Samen?

    Voor de precieze openingstijden kun je terecht op onze locatiepagina’s.

  • Hoe gaat het wennen op het KDV?

    Wennen is voor kinderen fijn en belangrijk en daarvoor krijgen zij bij ons alle ruimte. Tijdens de wenperiode leren zij de omgeving en de andere kinderen alvast kennen. Ook is het belangrijk dat je kind in deze periode een vertrouwensband opbouwt met de pedagogisch medewerkers. Wanneer je kind op hen durft te vertrouwen en het de omgeving en de andere kinderen kent, zal het zich veilig voelen. Om ervoor te zorgen dat het gevoel van veiligheid en vertrouwen inderdaad tijdens deze periode tot stand komt, bouwen wij de tijd die je kind bij ons doorbrengt zorgvuldig op. Nauw overleg met jou vinden wij van groot belang.

  • Hoeveel pedagogisch medewerkers werken er in een groep?

    Dit verschilt vaak per locatie, opvangvorm en per groep. Het ligt aan het aantal kinderen en de leeftijdsverhoudingen binnen de groep. Hiervoor zijn door de GGD vaste richtlijnen opgesteld, die wij hanteren.

  • Wanneer gaat mijn kind door naar de volgende groep?

    Wanneer je kind naar een horizontale groep in het kinderdagverblijf gaat, stroomt je kind op een bepaald moment door naar de volgende groep. Hierbij wordt rekening gehouden met de ontwikkeling, de leeftijd van je kind en de dagen die je kind komt.

    Je hoort van de pedagogisch medewerkers wanneer je kind over gaat naar de volgende groep.

  • Hoe kan ik de groep van mijn kind bereiken?

    In de Ouderapp staat het telefoonnummer en e-mailadres van de locatie waar je klant bent. Je vindt deze informatie onderin bij ‘locaties’.

  • Op welke dagen is 2Samen gesloten?

    Al onze kindercentra zijn het hele jaar geopend behalve tijdens onze studiedagen en de nationale gedenk- en feestdagen. De peuteropvanglocaties zijn ook gesloten tijdens de schoolvakanties. Onze sluitingsdagen vind je op de sluitingsdagenposter op de locatie of hieronder.

  • Hoe gaat de Buitenschoolse Opvang (BSO) in vakanties?

    Tijdens de schoolvakanties wordt er gewerkt met een vast dagprogramma. De grote lijnen zijn er, maar de invulling bepalen we samen met de kinderen.

    Wie weten nou beter wat zij leuk vinden om te doen dan de kinderen zelf? Voor de kinderen is dit ook een leuk leerproces: bij het voorbereiden komt samenwerken, rekening houden met elkaar terug en afstemmen.

    In vakanties is er meer tijd voor leuke activiteiten, workshops en zelfs kampen.

  • Wat houdt het voedingsbeleid in?

    2Samen is voorloper op het gebied van een gezond voedingsbeleid dat we samen met het Voedingscentrum en een externe diëtiste hebben opgesteld.

  • Hoe gaat het met wennen op de BSO?

    De behoefte om te wennen van kinderen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar loopt sterk uiteen. Jonge kinderen hebben wellicht behoefte aan wennen samen met de ouder, terwijl de oudere kinderen dat misschien helemaal niet fijn vinden. We overleggen hierover altijd met jou en met je kind.

    Meer informatie over wennen bij de buitenschoolse opvang (BSO) lees je in onze brochure ‘Wennen, de eerste stap naar het kindercentrum’.

  • Wat is de Ouderapp?

    Met de ouderapp regel je eenvoudig alle zaken rondom de opvang van je kind(eren). Je vindt er alle gegevens van je kind(eren) bij elkaar: de foto’s, het schriftje, de berichten, je aanvragen, de ingeplande dagen, je tegoeden én alle belangrijke documenten (facturen, contracten en jaaropgaven).

     

     

  • Hoe kan ik inloggen in de OuderApp

    Als klant van 2Samen word je account automatisch aangemaakt. Je kunt inloggen met het bij 2Samen bekende e-mailadres en een wachtwoord. Mocht je geen wachtwoord hebben ontvangen, klik dan op  ‘Wachtwoord vergeten?'. Daarna kun je inloggen met je emailadres en het wachtwoord dat je ontvangt. De OuderApp kun je ook benaderen via tablet, laptop of PC. Ga in uw browser (Chrome, Safari, Explorer) naar https://2samen.jaamo.nl/ en log in op dezelfde manier als in de app (e-mail en wachtwoord).

  • Hoe meld ik mijn kind ziek?

    Er zijn twee manieren om je kind(eren) af te melden voor opvang in de OuderApp:

    1. Klik op Planning onderaan je scherm. Kies de datum in de kalender en klik op het opvangmoment van je kind(eren) dat je wilt afmelden. Rechts in beeld verschijnt een blauwe knop ‘Bekijk planning’. Als je daarop klikt, kom je in het scherm waarin je je kind kunt afmelden.
    2. Klik op de eerste knop rechtsboven in het scherm. Je kunt hier meerdere opvangmomenten tegelijkertijd afmelden. Je kiest de data (van–tot). Selecteer de opvang om af te melden.
  • Kan mijn kind ook Voorschoolse Educatie krijgen in het kinderdagverblijf / dagopvang?

    Ja. In onze kinderdagopvang bieden wij ook Voorschoolse Educatie (VE). Maar niet bij alle locaties. In ons locatie-overzicht kun je VE aanvinken en zie je in één oogopslag waar je voor VE terecht kunt.

  • Hoe kan ik doorgeven dat iemand anders mijn kind komt ophalen?

    Wil je een nieuw bericht (een nieuw gesprek) versturen? Klik op de + knop rechtsboven de berichtenpagina. Kies wie de ontvangers zijn voor dit bericht en om je eventuele partner te betrekken bij dit bericht. Typ je bericht en klik op Versturen.

  • Kunnen beide ouders inloggen op het Ouderportaal/de OuderApp?

    Ja, ook een tweede ouder kan inloggen op het Ouderportaal. Volg hiervoor de stappen zoals beschreven bij ‘Hoe kan ik inloggen?’

  • Ziet mijn partner met zijn/ haar eigen inlog exact hetzelfde in de OuderApp / Ouderportaal (zoals factuur/ jaaropgave)?

    Nee, alleen de ouder die bij ons als debiteur staat vermeld, kan contracten ondertekenen, facturen en jaaropgaves ontvangen. Voor de rest is alles hetzelfde (berichten, foto’s ed.)

  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Meer informatie over klachten en een link naar het klachtenformulier op deze pagina.