2Samen app
Een handige ouderapp, waarmee u toch een beetje bij uw kinderen bent!
2Samen app
- Voordelen van de app
- De OuderApp downloaden
- Automatisch op de hoogte
- Beveiliging
- Tips en vragen
- Lukt het u niet om foto’s vanuit de app te downloaden? Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de instellingen van uw telefoon. U dient daarvoor toegang tot mobiele data toe te staan bij instellingen.
- Gedurende de dag zullen medewerkers uw berichten lezen en zo mogelijk beantwoorden. De zorg voor de kinderen heeft altijd prioriteit boven het beantwoorden van de berichten! Deze functionaliteit is daarom ook alleen bedoeld voor berichten met een lage prioriteit. Neem daarom voor belangrijke berichten (met spoed) telefonisch contact op.
- Sommige ouders vragen zich af wat het verschil is tussen de berichten onder ‘berichten’ en de berichten in het ‘schriftje’. De berichten in ‘berichten’ zijn praktisch van aard en in het schriftje hebben ze een bewaarfunctie. U kunt het schriftje namelijk downloaden als leuke tastbare herinnering van de tijd bij 2Samen!
- De foto’s in het fotoalbum zijn ‘getagd’: dat betekent dat ze labels bevatten. Daarmee kunt u zien welke kinderen en/of medewerkers op de foto staan of welke activiteit wordt ondernomen. Mocht u de foto zonder ‘tags’ willen bekijken, klik dan op ‘details’ rechts onder in beeld en ze zijn weg.
- U ontvangt in principe alleen foto’s waar uw eigen kind(eren) op staan (op groepsfoto’s staan uiteraard meerdere kinderen). Kinderen die niet op de foto mogen, worden zodanig in de app gemarkeerd en door het systeem automatisch geblokkeerd.
- Mocht u geen belangstelling hebben voor berichten en foto’s van uw kind(eren), dan blijft de app handig voor het doorgegeven van vakanties, ziekte en het aanvragen van extra en/of ruildagen. U kunt er vanzelfsprekend voor kiezen de app alleen daarvoor te gebruiken.
- In de app kunt u doorklinken naar het ouderportaal (2samen.ouderportaal.nl). In het ouderportaal vindt u aanvullende informatie, zoals uw facturen/jaaropgaven, de nieuwsbrieven en informatie over de groepsleiding, onze sluitingsdagen en de oudercommissie.
- Telkens opnieuw inloggen is niet nodig. Als u uw inloggegevens voor het ouderportaal lokaal opslaat op uw PC, dan hoeft u niet telkens opnieuw uw inloggegevens in te typen. Wel zo handig!
De app is te downloaden in de App store (Apple) of in de Google Play Store (Android) onder de naam: OuderApp van Konnect
De app vraagt de eerste keer naar de url van uw opvang. U vult dan bij domein 2samen in (dan wordt het 2samen.ouderportaal.nl).
![]() |
![]() |
Bij de eerste keer inloggen, heeft u uw debiteurnummer (dit is de gebruikersnaam) en uw wachtwoord voor het 2Samen-ouderportaal nodig. Hebt u geen wachtwoord, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’. U ontvangt dan een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres, met daarin een (tijdelijk) wachtwoord.
Alleen Windows phone-gebruikers kunnen nog geen gebruik maken van onze app. Zij kunnen de app omgeving benaderen via een pc of laptop via 2samen.ouderportaal.nl. Dat geldt ook voor de ouders die geen smartphone of tablet hebben.
Pushberichten
Mis geen update en blijf automatisch op de hoogte door middel van pushberichten op uw telefoon. Gedurende de dag krijgt u vanzelf een notificatie bij nieuwe gebeurtenissen rondom uw kind(eren) op de kinderopvang. Gemakkelijker kan niet!
Persoonlijke instellingen
Welke notificaties u exact ontvangt is per onderwerp instelbaar. Om uw persoonlijke instellingen te wijzigen gaat u in de app naar: ‘Mijn gegevens’ en vervolgens kiest u in de onderste balk het tandwieltje om naar instellingen te gaan. Hier kunt u per onderwerp aangeven of u een push of e-mail notificatie wilt.
De 2Samen app draait op een zeer goed beveiligde omgeving. Hieronder vindt u een certificaat dat dit aantoont. De app voldoet niet alleen aan de wettelijke maar ook aan onze eigen (veiligheids)eisen.
BeveiligingscertificaatTips
Vragen
Heeft u vragen of opmerkingen over de app? Dan kunt u altijd bij de unitmanager, locatiecoördinator of groepsleiding van uw kindercentrum terecht.